Uw droomhuis kopen
Een stuk gemakkelijker met een makelaar van Van Kessel & Van Gellicum
U hebt besloten om te verhuizen en het liefste wilt u een mooie woning die precies bij u past tegen een aantrekkelijke prijs. Maar wie kan u daar het beste bij helpen? Veel mensen kiezen voor een makelaar van Van Kessel & Van Gellicum. Zij zijn aangesloten bij de grootste brancheorganisatie in de makelaardij, de NVM. Onze makelaars zijn specialisten die het hele traject van aan- en verkoop van woningen voor u kunnen begeleiden. Wij signaleren, adviseren en bemiddelen van begin tot eind voor u.
Onze makelaars, specialisten op elke m2
Wij zijn gespecialiseerd in woningen en kunnen u van het begin tot het eind bij het aankooptraject begeleiden. Uiteraard met als uiteindelijk doel een nieuwe woning waar het heerlijk thuiskomen is. Als u liever voor een afgeslankte vorm van de dienstverlening kiest, is dat ook mogelijk. Dit bepaalt ook de vergoeding, oftewel de courtage, die wij zullen vragen. Wij bespreken graag de mogelijkheden met u.De rol van onze makelaars bij het aankoopproces
Duidelijke afspraken maken
Wellicht hebt u de afgelopen tijd al eens op onze website of op funda gekeken. Waarschijnlijk weet u al wat voor soort woning u zoekt. Toch blijven er dan nog veel vragen onbeantwoord. Is dat droomhuis wel haalbaar? Is kopen voor u interessant? Hebt u een overwaarde op uw huidige woning? Wij geven u graag een gedegen advies, afgestemd op uw persoonlijke situatie.
Een geschikte woning zoeken
Als de uitgangspunten duidelijk zijn, kan het zoeken beginnen. Wij zijn aangesloten op het NVM-netwerk waarin alle woningen geregistreerd staan die via een NVM-makelaar worden aangeboden. Dankzij dit uitgebreide netwerk en de toegang die wij hebben tot tal van informatiebronnen, weten wij zo of er een woning te koop staat die aan uw woonwensen voldoet.
De bezichtigingen begeleiden
Ziet u iets dat u aanspreekt, dan regelen wij zo snel mogelijk een bezichtiging voor u. Wij zullen u daarbij bovendien begeleiden. Wij letten dan vooral op het onderhoud van de woning en eventuele gebreken. U kunt erop vertrouwen dat wij beschikken over gedegen kennis en ervaring. Onze makelaars moeten namelijk jaarlijks hun kennis op peil houden door het volgen van verplichte opleidingen.
Extra onderzoek & bouwkundige inspectie
Als tijdens de bezichtiging blijkt dat er sprake is van achterstallig onderhoud, lichten wij u hierover in. Wij geven ook een indicatie van de bijbehorende kosten. Bij twijfel zullen wij u aanraden een bouwkundig specialist in te schakelen als u serieus overweegt de woning te kopen.
Wij kunnen voor u ook een aanvullend onderzoek doen. Bijvoorbeeld door het checken van bestemmingsplannen, milieuaspecten en andere gegevens in het register van het Kadaster, bij Verenigingen van Eigenaars, gemeente en provincie. Voor u als particulier vergt dit behoorlijk wat speurwerk, maar voor ons is het een kwestie van routine.
De onderhandelingen voeren
Wij starten namens u de onderhandelingen en brengen een bod uit voorzien van eventueel ontbindende voorwaarden. Als taxateur hebben wij veel ervaring met het bepalen van de juiste prijs van een woning. In het NVM-netwerk kunnen wij bovendien rechtstreeks zien wat de marktwaarde is van woningen in de omgeving en kunnen wij informatie opvragen over onder meer bestemmingsplannen, bouwbesluiten, parkeerinformatie of vervuilde bouwgrond. Allemaal factoren die van invloed kunnen zijn op de koopprijs.
De ondertekening van de koopakte
Wanneer de onderhandelingen succesvol zijn verlopen, stelt de verkopende partij een koopovereenkomst op waarin de gemaakte afspraken schriftelijk worden bevestigd en de eventuele ontbindende voorwaarden worden opgenomen. Als aankopend makelaar controleren wij voor u de koopovereenkomst op juistheid. Als alle handtekeningen zijn gezet, is de koopovereenkomst gesloten. U ontvangt dan een afschrift van de koopovereenkomst. Vanaf dat moment hebt u nog drie dagen wettelijke bedenktijd, waarin u alsnog van de aankoop kunt afzien.
Afhandeling bij de notaris
Wij begeleiden u bij alle juridische en financiële zaken die nodig zijn voorafgaand aan de ondertekening van de akte van levering bij de notaris. Voordat u naar de notaris gaat, hebt u als koper het recht de woning te inspecteren om te zien of alles in de afgesproken staat is achtergelaten. Wij begeleiden deze inspectie en kunnen, indien u dat wenst, voor u de meterstanden opnemen en assisteren bij de verhuizing van de nutsvoorzieningen. Daarna gaan wij met u naar de notaris. U bent namelijk pas officieel eigenaar van de woning als u de akte van levering bij de notaris hebt ondertekend en deze is ingeschreven in de openbare registers bij het Kadaster.